O vozidle

Všetko potrebné viete vyriešiť aj online prostredníctvom nášho kontaktného formulára.

Žiadna práca nie je príliš ťažká

V roku 2017 Sir Jim Ratcliffe, automobilový nadšenec a dobrodruh, začal uskutočňovať myšlienku zaplnenia medzery na trhu s off-road vozidlami. Cieľom bolo navrhnúť jednoduché, funkčné a spoľahlivé vozidlo s permanentným pohonom všetkých kolies, ktoré zároveň vyhovuje súčasným moderným požiadavkám.                

Ineos Grenadier má ambíciu úplne prekopať a oživiť trh s pracovnými terénnymi vozidlami. V dnešnej dobe nielen emisných  predpisov segment klasických terénnych vozidiel trpí a v Európe by ste jeho zástupcov spočítali na prstoch jednej ruky. Pritom terénne vozidlá plní dôležitú funkciu a k práci ich potrebuje veľké množstvo firiem a inštitúcií rôznych odvetví. Napríklad z energetiky, ťažobného priemyslu, stavebníctva, poľnohospodárstva, lesného hospodárstva, záchranárskych zložiek alebo proste z okruhu cestovateľov a dobrodruhov. Myšlienkou INEOSu bolo vyvinúť vozidlo 4X4, ktoré bude nekompromisné a poskytne najlepšie terénne schopnosti, odolnosť a úžitkové vlastnosti vo svojej triede.

NAVRHNUTÉ PRE SKUTOČNÝ ŽIVOT

Grenadier spojuje britský design s nemeckou technickou precíznosťou. To sa odráža na koncepte vozidla, použitých riešeniach a dodávateľoch. Vozidlo má osvedčenú rámovú konštrukciu, robustný podvozok a výkonné spoľahlivé motory. Nájdete v ňom najlepšie komponenty aké trh ponúka. Napríklad nápravy Carraro, prevodovku ZF,  či sedadlá Recaro.

Ako pohonné jednotky boli zvolené radové šesťvalce z ponuky BMW 3.0 l v benzínovej,  ako aj v dieselovej verzii. Všetky motory samozrejme spĺňajú aktuálne emisné limity. Oceňované motory B57 a B58 poskytujú vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach, čo je podmienka pre jazdu v teréne. Vznetový agregát ponúka výkon 183kW (249k) a krútiaci moment 550 Nm (v rozsahu 1250–3000 min-1) , zážihová jednotka potom  210kW (286k) a 450 Nm (v rozsahu 1750–4000 min-1). Zaujímavosťou je výhľad do budúcnosti, keďže aktuálne INEOS testuje pohon s palivovými článkami.

OTESTOVANÁ TECHNIKA

Grenadier je vozidlo postavené za účelom práce a funkčnosti. Preto chystáme ponuku nielen pre Station Wagon, ale aj pre úžitkové varianty (N1G) vrátane pick-upu s kabínou Double cab, predĺženého rázvoru alebo podvozku pre nadstavby.

Dôležité pre takéto vozidlo sú terénne parametre, ktoré sú podľa očakávania naozaj zaujímavé. Napríklad hĺbka brodenia 800 mm, svetlá výška 264 mm, či nájazdový uhol 35,5°. Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých štyroch kolies a redukčná prevodovka. O prejazdové vlastnosti sa starajú tri uzávierky diferenciálov. Prototypy boli neustále podrobované náročnému testovaciemu programu. Okrem iného, viac než 2 milióny ostrých kilometrov v najtvrdších klimatických podmienkach, vrátane Afriky, Ameriky a Austrálie.

VZHĽAD NASLEDUJE FUNKČNOSŤ

Všetko je na INEOS GRENADIER navrhnuté pre prácu. Každá funkcia bola pre istotu vyskúšaná v teréne. Prístup, úložné priestory alebo aj ťahanie 3,5 tony na ťažnom zariadení. To tiež platí aj pro intuitívny a priestorný interiér. Je z neho výborná viditeľnosť, je odolný a dá sa ľahko čistiť, napríklad vypúšťacími ventilmi na podlahe. Pritom tu nájdete všetko potrebné pro 21. storočie, napr. infotainment so širokou konektivitou. Zaujímavosťou je tlačidlo klaksónu určené pre jemnejšie akustické upozornenie chodcov a cyklistov alebo to, že dôležité ovládače sú na stropnej konzole prístupné aj spolujazdcovi.

Celý vývoj bol podriadený tomu, aby vozidlo bolo funkčné a spoľahlivé a aj preto je čo najviac vecí v interiéri analógových. Zároveň ide o vozidlo so všetkými technológiami, ktoré od nového vozidla v 21. storočí  očakávate vrátane konektivity. GRENADIER taktiež prechádza neustálym testovaním v tých najtvrdších podmienkach v rôznych kútoch našej planéty.

GRENADIER je robustný, všestranný a navrhnutý tak, aby zvládol akúkoľvek prácu.

TERÉNNA KANCELÁRIA

Grenadier má interiér navrhnutý tak, aby bol pohodlný, funkčný, prehľadne a logicky usporiadaný. Účelovo skonštruovaný, s jasne označenými, vhodne umiestnenými robustnými tlačidlami, aby sa dali používať aj v rukaviciach. Každý prvok je premyslený s jasnou predstavou, čo potrebujete, bez ohľadu na konkrétnu úlohu. Napríklad štýlový, ale nekomplikovaný stropný ovládací panel inšpirovaný letectvom je riešený tak, aby ovládacie spínače v teréne neprekážali. Vďaka centrálnemu otočnému ovládaču nie je v náročnom teréne potrebné používať dotykový displej. Žiadne blato, piliny ani mokré pracovné oblečenie vám nezabránia v práci.

Na pripojenie prídavných elektrických zariadení sú pripravené prídavné vypínače alebo menič napätia Power take-off s výkonom 400W. Sedadlá s vynikajúcou oporou tela od renomovaného výrobcu RECARO. Účelnosť, použiteľnosť a pohodlie, nech už je váš pracovný deň akokoľvek dlhý.

MAXIMÁLNE VYUŽITIE

Prispôsobte si ho presne na mieru.

So vstavanou 10- alebo 25-Ampérovou predprípravou na jednoduché pridanie majákov, sirén, vyhľadávacích svetiel a iných vonkajších svietidiel. Ak sa zhorší počasie, použite výkonnú 40-palcovú svetelnú LED rampu. 

Pripravený na vyslobodzovanie vďaka štyrom masívnym ťažným okám a integrovanému navijaku už z výroby. Precízne spracovanie podľa bezchybného návrhu renomovaného výrobcu navijakov

RED Winches, s navíjacou silou až 5,5 tony.

PREKONÁVANIE DÚN

Prekonávanie púštnych dún je skutočným off-roadovým dobrodružstvom. A na to potrebujete správny nástroj. Systém kontroly trakcie Grenadier, ktorý pre naše vozidlo 4X4 zdokonalili technickí experti spoločnosti BOSCH, si poradí aj s pohybmi piesku. A sleduje preklzávanie kolies, selektívne pribrzďuje, aby obnovil trakciu. Asistent pre zjazd zo svahu Downhill Assist vás udrží na ceste z kopca, tak ako aj zvýšené sanie vzduchu – šnorchel, nasáva čistý vzduch, aby vaše filtre zostali čisté.

JAZDA PO SKALÁCH

Jazda po náročných tratiach s vozidlom 4X4 si vyžaduje odhodlanie, odvahu a zručnosť. Chce to aj terénny automobil, ktorý zvládne všetko, čím ho poveríte. Každý aspekt modelu Grenadier sme testovali v tých najnáročnejších podmienkach, je pevný, zdatný, skonštruovaný bez kompromisov a vyrobený tak, aby niečo vydržal.

Nami skonštruovaná dvojrýchlostná rozvodovka, ktorú vyrába spoločnosť TREMEC, zostane v optimálnej prevádzkovej teplote vďaka externému chladiču oleja.

Kolesá umiestnené v rohoch karosérie zaručujú krátke previsy vpredu i vzadu.

So svetlou výškou podvozka, predným a zadným nájazdovým uhlom, zvláda aj tie najťažšie výzvy.