Reklamačný poriadok

Spoločnosť T.O.P. AUTO Bratislava, a.s., so sídlom Rožňavská 30, 821 04 Bratislava, IČO: 35 721 014, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III., oddiel Sa, vložka č. 1437/B (ďalej len „TAB“), vydáva v súlade s ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a § 616 až 627 Občianskeho zákonníka v spojení s § 1 ods. 2 Obchodného zákonníka tento reklamačný poriadok s účinnosťou od 1.7.2024.

 

  • Účel a predmet

1.1. Reklamačný poriadok upravuje vzťahy medzi TTAB a kupujúcim alebo objednávateľom (ďalej len „klient“) v súvislosti s uplatneným nárokom klienta zo zodpovednosti za vady predaného tovaru alebo poskytnutej služby (ďalej len „reklamácia“).

1.2. Reklamačný poriadok upravuje podmienky, miesto a spôsob uplatnenia práv spotrebiteľa plynúcich zo zodpovednosti za vady tovaru alebo poskytnutej služby vykonanej za účelom opravy, úpravy, údržby alebo diagnostikovania vady vozidla, vrátane informácie, kde možno reklamáciu uplatniť.

Pri reklamáciách sa v závislosti od právnej formy klienta postupuje nasledovne:

  1. a) v prípade spotrebiteľa v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) sa postupuje v súlade kúpnou zmluvou a/alebo zmluvou o dielo, v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a týmto reklamačným poriadkom,
  2. b) v prípade osoby inej ako spotrebiteľ (podnikateľ alebo právnická osoba) sa postupuje v súlade s kúpnou zmluvou a/alebo zmluvou o dielo a ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).

 

1.3. Na účely tohto reklamačného poriadku  sa rozumie:

  • spotrebiteľomje fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.,
  • vybavením reklamácieukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie
  • odborným posúdenímvyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv
  • určenou osobouosoba oprávnená výrobcom na vykonávanie záručných opráv.

 

2)Prijímanie reklamácií

2.1. Reklamácie môžu byť podané písomne na adresu: T.O.P. AUTO Bratislava, a.s., so sídlom Rožňavská 30, 821 04 Bratislava, ústne, telefonicky, mailom na emailovú adresu reklamacia@topautobratislava.skalebo osobne v sídle T.O.P. AUTO Bratislava, a.s. V prípade ústnej alebo telefonickej reklamácie T.O.P. AUTO Bratislava, a.s. vyhotoví záznam o prijatí reklamácie.

2.2. Z podania reklamácie musí byť zrejmé, kto ju podáva a čo je predmetom jej obsahu. Vady sa uplatňujú označením vadnej vlastnosti alebo funkcie alebo popísaním prejavu vady, vrátane uvedenia momentu, kedy bola vada kupujúcim, prípadne odberateľom zistená.

2.3. Pri uplatnení práva zo zodpovednosti za

  1. vady tovaru je klient povinný predložiť všetky doklady týkajúce sa reklamácie preukazujúce skutočnosti, ktoré reklamuje. Na tento účel sa klient preukáže najmä osvedčením o registrácii motorového vozidla, Servisnou knižkou, Záručným listom a dokladom o svojom právnom pomere k vozidlu (napríklad kúpna zmluva, faktúra, lízingová zmluva) v ktoromkoľvek autorizovanom servise pre príslušnú značku. V prípade, že vozidlo do servisu TAB pristaví iná osoba, než ktorá je uvedená na týchto dokumentoch, je táto osoba povinná predložiť súčasne plnú moc, ktorá ju oprávňuje k uplatňovaniu práv a povinností vyplývajúcich zo záruky,
  2. vady službyje možné len u predávajúceho, resp. zhotoviteľa. Klient sa preukáže dokladom o nadobudnutí služby (napríklad faktúra alebo zmluva o vykonaní diela – zákazkový list)..

V prípade, ak reklamácia neobsahuje požadované náležitosti, je TAB oprávnená vyzvať klienta na upresnenie reklamovaného nároku alebo na doplnenie požadovaných dokladov, ktoré sú potrebné pre riadne vedenie reklamačného konania.

2.4. TAB je povinná prijať reklamáciu spotrebiteľa v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby.

2.5. TAB je povinná pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

2.6. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie spotrebiteľa vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

2.7. Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu spotrebiteľa ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Dňom uplatnenia reklamácie je deň:

  1. kedy boli v mieste prevádzky predávajúceho osobne uplatnené práva zo zodpovednosti za vady tovaru preukázané prinesenou vadnou vecou spolu so všetkými požadovanými dokladmi.
  2. kedy bol v mieste prevádzky spoločnosti predávajúcim prevzatý reklamovaný tovar za účelom uplatnenia práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru spolu so všetkými požadovanými dokladmi.

2.8. TAB reklamáciu vybaví, resp. reklamačné konanie bude ukončené odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím.

 

3) Lehota na reklamáciu, Záručné podmienky a záručná doba

3.1. Klient je povinný uplatniť reklamáciu voči TAB spôsobom uvedeným v bode 2. tohto reklamačného poriadku bez zbytočného odkladu odo dňa zistenia reklamovanej skutočnosti.

3.2. Práva zo zodpovednosti za vady veci alebo služby, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnia v záručnej dobe.

3.3. Na dodaný tovar je klientovi poskytnutá záručná doba, ktorej dĺžka a začiatok plynutia je v závislosti od konkrétneho modelu a značky vozidla bližšie špecifikovaná v kúpnej zmluve a servisnej knižke príslušného vozidla.

 

  • Kontrola tovaru pri prevzatí

4.1. Klient je povinný dodaný/poskytnutý tovar a/alebo službu prehliadnuť bezodkladne po jeho/jej prevzatí/poskytnutí.

4.2. Ak klient pri prevzatí/poskytnutí tovaru a/alebo služby zistí akúkoľvek vadu, nekompletnosť alebo poškodenie, je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u TAB. V prípade, ak klient neuplatní u TAB reklamáciu v lehote podľa predchádzajúcej vety, dodávka tovaru sa považuje za kompletnú a bez závad a reklamácie z tohto titulu nebudú akceptované.

 

 

  • Alternatívne riešenie sporov

5.1. V prípade, že klientnie je spokojný so spôsobom, ktorým TAB vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že TAB porušil jeho práva, klient má právo obrátiť sa na TAB so žiadosťou o nápravu. Ak TAB na žiadosť klienta podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania klientom, klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s TAB je (i) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor medzinárodných vzťahov a ARS, Prievozská 32, poštový priečinok 29, 827 99 Bratislava alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo (ii) iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s ), pričom klient má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Klient môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

  • Záverečné ustanovenia

6.1. Reklamačný poriadok je k dispozícii v prevádzkových priestoroch spoločnosti TAB ako aj na internetovej stránke www.topautobratislava.sk.

6.2. TAB je oprávnená v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov jednostranne zmeniť alebo úplne nahradiť tento reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia. Táto zmena bude  zverejnená v  obchodných priestoroch spoločnosti TAB s určením účinnosti nového znenia reklamačného poriadku.

6.3. Pre úpravu vzájomných práv a povinností v reklamačnom konaní, ktoré nie sú výslovne upravené týmto reklamačným poriadkom sa primerane použijú ustanovenia príslušných právnych predpisov, najmä Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa v znení platnom a účinnom ku dňu uplatnenia reklamácie klientom.

6.4. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 01.07.2024.